Historien om PeterElias
Jeg har næsten 20 års erfaring i hårindustrien professionelt og før dette en stor interesse i hår- og hudpleje produkter. Så nærmest hele mit liv har hårprodukter været min passion. Jeg er taknemmelig over at det har været muligt at få produceret min helt egen serie af produkter. Min indgang til hårindustrien kom via et modeljob jeg lavede for American Crew. Jeg drømte om at blive konsulent for American Crew og arbejde i frisørbranchen. Et ordsprog siger at man skal følge sine drømme, hvilket jeg gjorde. I 2004 jeg blev konsulent for American Crew og det blev min indgang til frisørbranchen. Jeg har gennem min tid som konsulent arbejdet med brands som AC selvfølgelig, JOICO, D:FI, Maria Nila, Revlon, Nasri, HHSimonsen, Alterna og mange flere. Grunden til at paletten af brands er så stor er at firmaerne ofte har flere brands under sig. En ny drøm, spirede og voksede i mig gennem årene i branchen, at lave mine egne produkter. Den virkede bare ret vild og uoverskuelig. Krævede mange penge og nye brands var/er ofte forbeholdt store eksisterende firmaer der laver et ekstra brand Så jeg undersøgte om ikke jeg kunne købe et agentur på et eksisterende brand. Men når det kom tæt på var det bare ikke det rigtige for mig. Min drøm var jo at udvikle mine egne produkter, så jeg begyndte i stedet at jagte min vilde og lidt uoverskuelige drøm. Det blev nogle vilde år, med mange testprodukter, forhandlinger, glæder, frustrationer, erfaringer og en masse andet jeg sikkert har glemt eller fortrængt. Jeg havde også taget et ekstra job som handikap hjælper for at spare op, når jeg ser tilbage var det sgu nogle vilde år. Men der kom en belønning, de første produkter så dagens lys i 2018. Jeg havde fundet formlen og kvaliteten, men endnu ikke helt udtrykket og helheden. Jeg husker en dag jeg stillede produkterne op hos en salon. Trådte et skridt tilbage og mærkede at der manglede noget. Man kan ikke se hvor godt dette produkt er tænkte jeg, det ligner alt andet. Første skridt var at komme væk fra plastikemballagen. Det blev en lidt dyrere løsning med aluminium. Men meget bedre, det kan du læse om her. Jeg snakker med alt og alle om produkter, design og firma fordi jeg ikke kan lade være. Så svaret med mit design kom også lidt tilfældigt. Hos en af mine produktkunder, sad der en salonkunde og fik farvet hår, vi havde aldrig mødt hinanden. Vi fik snakkede om design, udtryk, produkter osv. Efter lidt sparring kigger hun på mig. ”Hey, prøv med sådan en dymo skrift, ikke andet kun en dymoskrift, helt enkelt og skandinavisk” Derfra var jeg ikke i tvivl. Selvom der ser enkelt ud, så har det været en rejse jeg ikke ville være foruden. Håber I kan lide produkterne og ikke mindst designet.
Sådan så produkterne ud i 2018, før det nye design. En fed detalje er at der er trykt et kort over københavn indre by bag farven på forsiden.